Monday, November 06, 2006

tandpasta


Springstof is zeker mijn specialiteit niet, neemt niet weg dat ik mij kan voorstellen dat liquide- en /of visceuze- substanties kunnen benut worden in ontplofbare samenstellingen en bijgevolg door malafide fanatici als bedreigings-of vernielingswapen bij vliegtuigterrorisme ingeschakeld.
Blijkbaar werd bij de recentelijk verijdelde aanslagen in Engeland deze technologie beoogd.
Uiteraard geen gegevens om weg te lachen en nieuwe dreiging van aanslagen is zeker niet te minimaliseren.
Andere bedenking is evenwel of de nieuwe veiligheidsmaatregelen op de Europese luchthavens die vandaag ingang vonden, hier geen paniekerige overacting zijn, die enerzijds elke efficiƫntie missen ( wegens een verwittigd man is er twee waard ) en anderzijds steeds achter de feiten aanhollen en daardoor evenzeer zinloos worden.
Als terrorist zou ik in mijn vuistje lachen in het besef dat nog eens onnoemelijk veel energie en middellen worden ingezet op terreinen waar ik mij nu niet langer hoef op te concentreren, maar waardoor integendeel naar nieuwe targets minder aandacht zal gaan. ( waarom trouwens mij verder enkel op de luchtvaart toespitsen ? )
Er zijn toch tientallen doelwitten te bedenken die minstens een evenwaardig , zoniet groter spektakelgehalte bieden voor kamikaze -acties ?
Ik wil maar zeggen, zolang wij onze struisvogelkop in het zand steken en de utopia van de multiculturele samenleving blijven koesteren , voeren wij een verloren strijd , zullen wij pleisters op een houten been blijven plakken en achter de feiten blijven aanhollen.
Wij kunnen niet het OCMW voor de halve wereld zijn. Gelijkheid zal nooit bestaan , gelijke kansen kunnen enkel nagestreefd worden. Ik meen dat dit best gebeurd door de grote culturele en levensbeschouwelijke strekkingen separaat toe te laten aan hun eigen ontwikkeling te werken volgens hun eigenheid ( gecontroleerde solidariteit van de sterkere naar de zwakke moet daarbij zeker kunnen) . Een allegaartje van tegengestelde overtuigingen zal daar echter geen slagkracht toe bieden doch enkel de profitariaatsfactor ( die afremmend werkt ) van dergelijke maatschappijen vergroten.
Ik pleit dus niet voor tandpasta controle, maar voor een immigratie controle zonder valse sentimentaliteit of opportunistische politieke bijbedoelingen ( stemmenronselarij ) en waarbij de tolerantiedrempel van de autochtonen gerespecteerd wordt.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home