Monday, October 23, 2006

Friet


Mijn jongste boy is 4 geworden. Op dezelfde dag als zijn grootvader 60 werd. Gisteren werd dat gevierd met een familiefeestje. De traditie wil dat de jarige inspraak heeft in het menu en dat was zonder meer een geslaagde keuze . Frietjes moesten het zijn. Mijn schoonzoon heeft culinaire aanleg en creatief talent. Het " Fritkot " thema was dan ook verregaand uitgewerkt. Logo's van QUICK over het huis verspreid, met bijbehorende menulijstjes waarop de gasten hun préferé's konden aankruisen, keuze uit puntzak of bakje, assortiment sausen waarvan ik enkel mayonaise herkende, garnituren à la curry-worst , hamburger en enkele exotisch klinkende specialiteiten die alleen bij doorwinterde frituurkenners gekend zijn. Softdrink en ijs !
Iedereen enthousiast en voor mijn jongste boy ongetwijfeld " un jour de gloire ".
Een geslaagd feestje met als enig inconvenient een overheersende frietgeur die ongetwijfeld nog dagen in huis zal hangen en aan het gebeurde zal herinneren!

Voor mij was er één pijnlijk moment waarop ik niet had gerekend. Zeker ogenblik kwam het onderwerp " snoep " ter sprake. Verklapt mijn boy daar toch wel dat zijn grootvader hem heeft leren snoepen zeker !
Neemt dan uw kleinkinderen al eens in vertrouwen !
Maar buiten deze schoonheidsvlek was alles OK.
Een mens heeft soms niet veel nodig om gelukkig te zijn !

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home