Tuesday, November 07, 2006

manneke Pis


Om niet het verwijt te krijgen te verstarren in het " rechtse discours" raadpleeg ik geregeld en met interesse ook linkse fora waaronder www.blokwatch.be en http://site.kifkif.be
Kifkif is milder dan de haatsite van onze blokwatchers en geniet over 't algemeen mijn voorkeur als ik al eens behoefte voel om de adem van de linkse intellectueel op te snuiven.
Deze week zowaar een ' literaire bijdrage ' van de ' nederlandse auteur ' Al Galidi over Brussel.
Al Galidi heeft Irakese roots en sinds 1998 in Nederland aangekomen , was eerst uitgeprocedeerde asielzoeker en is nu geregulariseerde asielzoeker en dichter. Geniet van volgend gedicht dat een gedesillusioneerde Al Galidi schreef toen hij uitgeprocedeerd was:

Het is te laat
om in mijn hart
een nieuw begin te maken
Mijn enige hoop is nu
de sonate van de stront te schrijven
de liefde met urine te besproeien
in het gezicht van de vrijheid te spugen
en terug te gaan naar mijn vaderland
. ( grapje , n.v.d.r.)

Ongetwijfeld " wereldliteratuur" want Al Galidi wordt nu zowaar door de Vlaamse regering "heel september uitgenodigd om in een flat in Brussel te verblijven". Als wederdienst aan de Vlaamse gemeenschap zal hij dan wel de flaterende column " Lang leve de G van België " op de site van kifkif gepleegd hebben.
Ik verblijf al 60 jaar in België. Meen in grote lijnen mijn burgerplicht correct volbracht te hebben en toch werd ik nog nooit ' heel september uitgenodigd door de Vlaamse regering om in een flat in Brussel te verblijven' !
Nochtans zou ik er dringend naartoe moeten want volgens Al Galadi is Brussel zowat het aards paradijs van de multiculturele kruisbestuiving. Nederlands, Frans, Arabieren met talibanbaarden en boeken over de Jihad, naast Joden met diamanten, allen broederlijk verenigd rond " manneke Pis ".
Al Galidi's snoepreisje van een hele maand , zal dan wel een aardig duitje aan de Vlaamse belastingsbetaler hebben gekost, maar zodoende heeft hij meteen de oplossing ervaren voor het Joods-Palestijns probleem !
Installeer Manneke Pis in Jerusalem, importeer de zachte G van de " Pelgen" in de palestijnse gebieden en een eeuwenoud conflikt kan eindelijk ontward worden.
Dank u Al Galidi ! Dank u vrienden van KifKif !
Bron: www.site.Kifkif.be Achtergrond " lang leve de G van België "

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home