Wednesday, November 22, 2006

60 plus


Sixtie-uitstap achter de rug. Iedereen toch wel gezwegen zeker, spijts al mijn strikvragen en afleidingstactieken om toch maar te weten te komen wat er te gebeuren stond. Zelfs de boys hebben mij in de steek gelaten! En zeggen dat verleden week mijn jongste boy grootoudersfeest op school had, zodat ik hem daar zelfs uitvoerig heb kunnen polsen : resultaat: 0.
Zondagvoormiddag werden we ( mijn vrouw en ik , samen 120 jaar ! ) opgehaald, links de straat uit, richting autostrade... ( Antwerpen of Brussel ???) ...Mechelen-Brussel !
Speelgoedmuseum? technopolis ? Neckerhallen ?...Door naar Brussel... het moest iets zijn waar de boys en zelfs Jill ( 7 maanden ) terecht konden...en dan die tip " sixtie " : de kwelling bleef tot aan de afslag Heysel... 1958 Atomium! Inderdaad icoon uit onze jeugd, pas geslaagd gerenoveerd en misschien wel 20 jaar geleden dat wij er nog geweest waren.
Goed gevonden en zeer geschikt als uitstap voor jong en oud.
Mijn lichtjes opgekropt ongenoegen was dus snel vergeten en maakte plaats voor geinteresseerde nieuwsgierigheid.
3 bollen zijn sober maar smaakvol voorzien van reusachtige sfeerfoto's van de expo en aangevuld met filmfragmenten en tijdloze voorwerpen uit de expo periode.( Mini-Cooper, Barbie, Verner Panton stoel...) . De boys waren vooral geimponeerd door de imposante roltrappen die de bollen verbinden en hebben het circuit dan ook ettelijke malen overgedaan.
Dan met de ( destijds ) snelste lift van Europa naar de bovenste bol voor panorama en lunch.
Beide aan te bevelen, weerom vooral om de nostalgische sfeer van de inrichting.
Ik kan nu met een gerust gemoed de sixtie-manifestaties afsluiten, en mijn status als 60 plusser waardig aanvatten, met dank aan de inrichters en sponsers voor hun gulheid !

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home