Tuesday, October 17, 2006

Gulle Overheid


Men zegt wel eens: wat niet weet, wat niet deert ! Gisteren was ik nog gelaten tevreden met mijn pensioen van 650 €, maar nu verneem ik toch wel op VRTnieuws.net dat de armoedegrens 777 € / maand bedraagt, en dat ik nu behoor bij de 10,2% autochtonen die onder deze armoedegrens gaan moeten leven. Ik steek u niet weg, het kwam aan als een slag in mijn gezicht !
Enige troost : 50% van de turken en marokkanen in ons land zijn hetzelfde lot beschoren !

Te noteren dat ik wel tot mijn 60-ste sociale bijdrage als zelfstandige heb afgedokt( zie vorige blog ), noch ikzelf, noch mijn vrouw 1 dag gestempeld hebben en omzeggens niet ziek zijn geweest. Ik vraag mij af of mijn onfortuinlijke allochtone medelanders , die in mijn gezelschap vertoeven, en ook de 50% die het dan blijkbaar wel royaler hebben, hetzelfde palmares kunnen voorleggen ?

Wie zei daar ook weer dat België welvarend is geworden door zijn ondernemerschap en KMO netwerk ?
Ik moet zeggen dat onze politiekers mijn inzet dan wel erg naar waarde weten te schatten.
Dank u zeer voor deze gulheid !
Ik zal u gedenken in het stemhokje. ( voor zover dat ook al geen farce meer is )

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home