Monday, September 18, 2006

Liefde is tijdloos


En ik die dacht dat de multimediamaatschappij geen bestaansrecht meer bood aan romantische ontboezemingen , zoals die in onze jeudjaren al eens voorkwamen in liefdesbrieven en poëzie-uitwisselingen die in de lagere school de ronde deden.
Niets is minder waar, het schooljaar is amper twee weken oud en de natuur eist al haar rechten op , en wel op de meest traditionele manier die al honderden jaren in zwang is. Mijn oudste boy ( 6 j.) kwam vandaag thuis met een zorgvuldig en veelvoudig geplooid ( ter grootte van een luciferdoosje ) handgeschreven briefje van Laura. Een snelberichtje in e-mailstijl ? een code-signaal à la play-station ? een straight-on oproep om af te spreken ? Niets van dat alles !

Pure hoofse liefdesrethoriek van hoog gehalte. Laura weet in haar binnenste dat mijn boy een ' edelman ' is ( met een hart bovendien ). Haar hart breekt, maar zij weet dat de ' livde " mooi is als een bloem en dat mijn boy heel veel kracht heeft.

Hij is ook zacht en straalt licht uit en beiden wonen zij op het land!

Het document is geen scheurseltje, integendeel het is een arbeidsintensief werkstuk , een guirlande van vuurrode hartjes straalt een extra dimensie van zuivere tederheid uit. Laura had er zich gemakkelijker kunnen vanaf maken, maar geen inspanning was haar blijkbaar teveel. Eigenhandig heeft zij 52 hartjes getekend en ingekleurd. Dat is geen werkje van tussen de soep en de petatten ! Laura verzegelt haar woorden met haar geprefereerd symbool van ' livde' : de bloem in volle bloei !

Ik ken Laura niet, maar één ding weet ik zeker: een verstandige meid, zij heeft doorzicht en goede smaak!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home