Friday, January 05, 2007

Easy way


de Brit Allen Carr stierf eind vorig jaar aan ...longkanker. Hij werd 72. Nooit van gehoord ? Dan bent u wellicht geen verstokte roker geweest. Carr wel. Hij rookte tot zijn 50 ste, 100 sigaretten/dag, slaagde erin te stoppen en werd van dan af een fervente anti-roker. Meer, hij schreef een bestseller " Stoppen met Roken " waaraan hij wellicht miljoenen verdiende gecombineerd met de talloze lezingen die hij gaf om de " Carr-methode " te promoten. Ik heb gerookt tot mijn 56 ste en heb ook zijn boek gelezen. ( niet slecht , maar nu niet bepaald een wondermiddel mijn inziens. Verstokte rokers hebben gewoonlijk maar één motivatie om te kunnen stoppen : angst ! Na 22 jaar (rookvrij) dan toch nog door longkanker geveld worden is wel bizar.
Ik ga ervan uit dat de voorgeschiedenis als roker niet rechtevenredig staat tot de overlevingskans erna ( maar een verband zal er zeker wel zijn ) . Indien dit zo is , heb ik nog een jaar of zes te goed. Dus we zullen er maar het beste van maken en niet te veel meer uitstellen , zeker ?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home