Thursday, December 21, 2006

Lang, langer, langst


Vakbonden en Werkgevers doen nachtje door ( sociaal akkoord ) . Regelmatig hoort men gelijkaardige krachtpatserij van politici die bijna 24 uur non stop onderhandelen!
Zeg nu nog dat onze vertegenwoordigers geen supermannen zijn!
Het lijkt warempel of de kwaliteit van onze bobo's en andersgezinden afgemeten wordt aan de duur dat ze " wakker" kunnen blijven.
Telkens ik dit soort ferme berichten onder ogen krijg kan ik een grimlach amper onderdrukken.
Ik noem dit " macho" gedrag van het troebelste water met masochistische trekjes. Mij maak je niet wijs dat je na 10-15 uur intens onderhandelen nog zinnige elementen kan aanbrengen die nog niet aan bod zijn gekomen. Daar gelaten, in hoeverre je dan nog helder genoeg van geest bent om met professonaliteit en dossierkennis te argumenteren?
Mij is het een paar keer noodgedwongen overkomen dat een nachtje doorgedaan moest worden ( wegens openingplechtigheid van gebouw ) , ik verzeker u dat de prestatie en efficiƫntie exponentieel afneemt met de tijd.
Ik denk nog altijd dat men er belang bij heeft om fit en monter ( zoals dat heet ) zijn standpunten over te brengen, zeker als men een goed voorbereid dossier heeft , kan men dan op korte tijd veel resultaten boeken.
Tenzij men zichzelf graag hoort praten natuurlijk en kakelen verwart met eieren leggen, dan duurt het natuurlijk iets langer.
Knappe gasten !!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home