Saturday, January 05, 2008

toeval

Frisse freules tegen een decor van bonenstaken. Links Madeleine (mijn moeder), rechts haar vriendin Milja ( centraal een nicht van mijn moeder )
Mijn moeder was toen achttien, nu is ze al 18 jaar overleden.
Als bij toeval deze vergeelde foto teruggevonden .
Om maar te zeggen dat toeval een pertinent fenomeen in een mensenleven kan zijn .
Mijn vader ontmoette Milja destijds bij toeval op het plaatselijke kermisbal in de spiegeltent en " vroeg het aan ". Had Milja toch wel toevallig een vriendin ( mijn moeder ) die na korte tijd blijkbaar meer in de smaak viel, want weldra was het uit met Milja en koos mijn vader een ander lief : mijn moeder dus !
Dat bleef zo tot hij in 1990 weduwnaar werd.
Wat wil nu het toeval ? Sinds enige jaren is Milja ( inmiddels ook een kranige alleenstaande tachtiger ) terug op het toneel verschenen.
Iedere zondagmorgen komt zij met haar dochter als chauffeur( ook al een senior ) een koffiepraatje doen bij mijn vader thuis.
Of er nog veel over de kermisromance van 70 jaar geleden gekeuveld wordt, betwijfel ik.
Niettemin vind ik het een " gelukkig" toeval dat deze wekelijkse reunie hem nog enige afleiding biedt.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home