Wednesday, January 02, 2008

Saudade


De feestaura van de jaarwisseling is haast verdwenen. Hevig schitterde hij niet dit jaar ! Gisteren nog de nieuwjaarsbrieven van de boys en Jill, daarna de jaarlijkse samenkomst met mijn broer en zus bij mijn vader.

Een jaar zonder zware tegenslagen voor onze clan is geschiedenis.
Toch blijft een nasmaakje van weemoed. Grote euforie is niet meer aan de orde.Eerder een berusting met een sausje van onrustige onmacht omdat de strijdlust stilaan afneemt.Tezelfdertijd besef ik dat mijn situatie er een van bevoorrechte aard is. Vrouw en kroost zijn in " goeden doen", familie en vrienden stellen het wel, ik besef dat dat mij dankbaar moet stemmen. Wij leven nog steeds in een deel van de wereld waar weelde en vrijheid de toon zet.
Toch blijft het gevoel overheersen dat de Portugezen " saudade " noemen. Althans zo stel ik mij dit sentiment voor. Een gelouterd heimwee naar de daadkracht van de jeugd ? Aan de kant staan heb ik wellicht niet correct ingeschat en onvoldoende voorbereid !
2008 , here we come !



0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home