Saturday, August 26, 2006

Moet kunnen...


Marius O. ( vermoedelijke betrokkene bij de moord op Joe Van Holsbeek - MP3-moord- ) nam woensdag doodleuk als supporter deel aan de wedstrijd Anderlecht-Kazakstan , dit in het kader van het " educatief programma " van de gesloten instelling waar deze " kansarme allochtoon " verblijft. Wel begeleid door een " buddy".
Voetbal zal wel in hoge mate de zeden verzachten, stichtend en vredelievend zijn, maar toch stel ik mij voor dat vader Van Holsbeek ( of enig andere naaste ) niets vermoedend plots oog in oog komt te staan met de vermoedelijke moordenaar van zijn zoon. Moet ook kunnen voorzeker ?
Hoe hoog staan voetbalmatchen dan wel op de educatieve waardenschaal ?
Ware het dan niet beter geweest om Marius , boks-of gevechtssportwedstrijden te laten bijwonen ? Ik zou denken dat de praktische meerwaarden van deze diciplines toch niet te miskennen zijn ?
Ik vraag mij of of diegenen die deze beslissingen nemen , nog wel enige contact hebben met wat onder het volk leeft.
Of gaat het hier over hooggeleerde pseudo-intellectuelen die volgepropt met wereldvreemde pedagogische theoriƫn, in ivoren torens zich hoog boven het plebs verheven voelen?
Dit is nogmaals erover, en dit niet alleen !

( foto is een willekeurig sfeerbeeld )

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home