Friday, August 18, 2006

waf , waf, waf , waf ...


Stel u voor, eigenlijk moet ik mij schamen, ligt het aan mijn karakter of mijn opvoeding, wie zal het zeggen ?
Maar het is nu eenmaal niet anders, ik beken dat ik niet bepaald een hondenvriend ben. ( oef, het is gezegd terwijl ik besef dat dit " not-done " is.
Is het omdat mijn " achterste gelederen " nog steeds de sporen dragen van een attack van zulk een lieverdje in mijn buurt , wellicht niet, want mijn affectie met deze viervoeters was toen ook al onbestaand.
Ik zal het maar toegeven, mijn aversie heeft vooral te maken met het tergend geblaf dat altijd wel ergens in de straat door de baasjes gedoogd en soms zelfs aangemoedigd wordt. ( De irritatie van rondslingerende hondenpoep op straat laat ik verder buiten beschouwing ). De diertjes zijn immers toch zo lief, meneer ! Ze hebben uiteraard al eens " verlatingsangst " of ze zijn een beetje " speels " of " wulps " (in bepaalde perioden) , ze hebben al eens behoefte aan " het beantwoorden van de blaffers in de buurt", maar hij/zij doet echt geen vlieg kwaad hoor!

Over de "behoeften en rustbetrachting" van de buren daarentegen geen woord.

Waarschijnlijk geïndoctrineerd door Gaia vinden deze hondenbezitters stilte en welzijn voor de buurt een bijkomstigheid. De hond moet " gepamperd worden en mag blafconcerten geven ( meestal als de eigenaars zelf uithuizig zijn ) , de buurman daarentegen die op een beleefde manier de eigenaar opmerkzaam maakt op het ergerlijk gedrag van zijn hond, wordt als " intolerant en verzuurd" afgeschilderd.
Denk nu niet dat ik niet van eender welk dier hou , integendeel, sommige lust ik buitengewoon graag.

Alle gekheid op een stokje, iedereen mag voor mijn part één of meerdere honden houden, maar ze moeten ZWIJGEN !!!
Het mag dus uiteraard wat mij betreft, maar begrijpen ( behoudens in welbepaalde situaties ) doe ik het niet. Meer zelfs, ik schat dat in ons land alleen zo'n 3 miljoen keffers rondlopen,
die dagelijks eten , blaffen en hun gevoeg doen! Laat ons aannemen dat zo'n blaffer 5 € /dag kost, dan wordt hier toch maar eventjes op jaarbasis 5,5 miljard € over de balk gegooid, en ik denk dat dit bedrag nuttiger kan besteed worden.
Maar ja, God moet zijn getal hebben, dus zal een hondenvrij België nog niet voor morgen zijn.
Neemt niet weg dat in het Zwitserse dorp Gordevia ( GVA 18/06/06 ) het eerste( gedeeltelijke ) hondenvrije dorp van Europa wordt uitgetest.

Wie leeft zal zien.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home