Monday, August 28, 2006

Drie Biggetjes


Mijn kleindochtertje wordt volgende week gedoopt. De genodigden brengen dan een cadeautje mee voor de kleine dreumes. Niet simpel om een beetje origineel uit de hoek te komen. Vandaar dat ik het eerder maar traditioneel wou houden: een spaarvarkentje bijvoorbeeld met al een eerste bijdrage erin. Shame on me!
Ik lees nu immers dat in Engeland reeds 2 banken * het klassieke spaarvarkentje niet langer meer als gadget hanteren en alle publicaties en publiciteit met spaarvarkentjes als afbeelding hebben verwijderd. Ik had er inderdaad niet bij stilgestaan dat onze moslimmedeburgers zich wel eens zouden beledigd kunnen voelen , wanneer zij met de beeltenis van een " onrein varken " worden geconfronteerd. Waar was mijn hoffelijkheidsgevoel toch gebleven toen ik deze onbezonnen aankoop deed ? Stel u voor dat over enkele jaren wanneer de moslim-vriendjes van mijn kleindochtertje ongetwijfeld op bezoek komen, gechokeerd worden door een spaarvarken dat achteloos op de schouw was blijven staan !
Ik zal maar beter een voorlees-sprookjes boek kopen . ( Zonder de wolf en de drie biggetjes uiteraard )

* bron: www.brusselsjournal.com

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home