Thursday, January 17, 2008

kassa, kassa


Dag op dag mijn eerste verkeersboete van het jaar. Dit jaar wel iets meer geluk gehad , nl. slechts 25 € i.p.v. 50 € . Het ging dan ook slechts over een kortstondig oponthoud zonder dat ik mijn parkeerschijf geplaatst had. Nu geef ik toe dat 25 € een peulschil is voor mijn royaal maandelijks pensioen, maar toch !
Resultaat : ik word via een nota onder mijn ruitenwisser verzocht om binnen de 10 dagen mijn boete over te maken aan OPC bvba te Herent ( overtreding was in Duffel ). Eigenaardig toch ?
Neen hoor, boetes innen is voortaan aan een privébedrijf in concessie gegeven ! Ambtenaren en politiemensen hebben het immers zo druk ! Je kan er trouwens alles over vinden op http://www.parkeren.be/ .
Ik citeer enkele facts waarmee OPC zich aanprijst aan de gemeentes: Verkeersveiligheid, bereikbaarheid, milieuaspecten...? Ach nee, OPC windt er geen doekjes om: lees mee waarover het gaat:
"Beter financiële resultaten !!!
OPC werkt graag met de steden en gemeenten samen onder de vorm van parkeerconcessies van langere duur met een uitsluitende vergoeding op het resultaat. De parkeerinkomsten zullen aanzienlijk verhogen door de constante inzet van personeel en de hogere pakkans die hierdoor gecreëerd wordt. "
Clevere jongens , die van OPC ( optimal parking control ), Ik vraag mij af op basis waarvan deze vorm van uitbesteding verantwoord en toegekend wordt!
Sinds wanneer mag het uitschrijven van boetes trouwens overgelaten worden aan bvba's ( die er zelf alleen maar beter van worden )? En dan nog op basis van no cure, no pay, m.a.w. hoe meer boetes , hoe beter !
Als dit niet vragen om misbruik en corruptie is, weet ik het ook niet meer .
Goed bezig heren politici ! Dank u wel !






0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home