Wednesday, January 09, 2008

Airborn






Ik lees dat het aantal vliegbewegingen in Deurne 6% is gedaald en dat heeft te maken met de vermindering van trainingsvluchten. Anders gezegd het " recreatievliegen " loopt enigszins terug. Een betreurenswaardige evolutie als u het mij vraagt, een heuglijke trend als u het aan de " groene " jongens zou vragen.

Ik was zelf privaatpiloot gedurende 8 jaar en toerde zodoende een 500 uren in de lucht.
Een unieke ervaring waar ik met voldoening nu en dan nog over mijmer. Vooral de " take off" beleving, het moment dat de wielen de grond verlaten is " great ".


M.a.w. ik beveel de vliegsport aan ( voor degenen die zich geroepen voelen ) .

Elitair ? niet meer dan zeilen, golven , skiƫn...
CO2 uitstoot ? lawaai ? inderdaad... ( zie ook auto- en motofreaks )
Gevaarlijk? Mijn instructeur placht te zeggen: " de trip met de wagen naar de vliegplein is meer risicovol dan de vlucht "

De zoveelste spijtige wending ingegeven door " milieufanatisme ".





0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home