Friday, January 19, 2007

kassa, kassa


Mijn eerste verkeersboete van 2007 is binnen . 77 ipv. 70 km/h . Voorstel tot onmiddellijke inning: € 50.00 . Als plichtsgetrouwe burger zal ik nog maar eens betalen. Soms is er evenwel de verleiding om dat niet te doen.
In casu gaf ik even extra gas om een uitwijkmanoeuver van een medeweggebruiker te ontwijken. ( Zonder getuigen, en gelukkig zonder ongeluk ) . Nochtans als ik dan via de pers verneem dat een aanzienlijk percentage van de uitgeschreven boetes gewoon niet betaald worden, vraag ik mij toch af hoe dat dan in zijn werk gaat en mogelijk is ? Of geldt hier ook het regeltje dat de brave plichtsgetrouwe sul betaalt en de boete van de nonchalante "have-not" of " will-not" wegens te complex geseponeerd wordt?
Vroeg of laat test ik het toch eens uit.
Nu is het eigenlijk de moeite niet waard. Tenslotte heb ik een ruim pensioen van 680 €.
Zal het maar als een " werk van barmhartigheid " beschouwen.

1 Comments:

Blogger stefkens said...

Flitspaal, staatsmachine, blind op een oog, heeft voorrang op het inzicht en het recht van de gewone man.       Als geld geen rol meer speelt (enerzijds voor wie sowieso niet kan betalen, anderzijds voor wie kapitaalkrachtig genoeg is om een boete aan te vechten, zelfs met het risico op een nog onrechtvaardiger hogere boete,) kan men constant rijden met de maximum toegelaten snelheid om in gevaarlijke verkeersomstandigheden sneller te acceleren .       Maar Jan met de pet dient 10km/u trager te rijden dan toegelaten. Tot heil van zijn portmonee en tot ergernis van die achter hem rijden.              In een staat die om het welzijn van zijn burgers begaan is zou men zogenaamde verkeerszondaars eerst horen vooraleer iemand wegens pietluttige snelheidsovertredingen te beroven van bijna 10% van zijn karig pensioen.              En de overheid dan maar hautain klagen over sociale fraude en verzuring!       Laat die verzuring maar aan anderen, maar als je op staatskosten 50€ zwart kunt oprapen hoeft u voortaan uw geweten niet meer te kwellen.

1:06 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home