Monday, January 29, 2007

gezond




Over milieu-gezondheid-voeding en aanverwanten wordt onnoemelijk veel zinvolle en zinloze informatie de wereld ingezonden. " Gezonde voeding is hot " hele ( vooral vrouwen-)bladen worden er wekelijks mee gevuld. Voor mij is het een raadsel hoe ze die bladen telkens vol krijgen. Nu zorgt de blog-rage nog voor verdere " overkill " op dit domein.
Zo vond ik onlangs de 10-geboden (jess-10.skynetblog.be )van de gezonde voeding en die wil ik u niet onthouden.

1-Evenwichtig zult gij eten
2-Geen koolhydraat zult gij vergeten
3-Van fruit en groenten zult gij houwen
4- Goed en langzaam zult gij kauwen
5- eet vol vreugde maar eet matig
6- eet met smaak en regelmatig
7- waterflessen zult gij legen
8- zoveel gij kunt zult gij bewegen
9-Naar juiste voedingsgewoonten zult gij streven
10-Gezond is uw manier van leven


Nu kan ik uit betrouwbare bron getuigen dat deze regels uiterst waardevol zijn.
Hoe ik dat zo zeker weet?
Welnu mijn vader heeft slechts één enkel gebod gevolgd, met name n° 6 , alle andere heeft hij genegeerd en hij wordt weldra 86.
Stel u voor dat hij alle 10 geboden zou opgevolgd hebben...
Gij nu !


PS: als dat allemaal niet helpt, wordt lid van spirit en schaf u een groen brilletje aan !

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home