Friday, August 29, 2008

Far away






Mijn boys en Jill ( inclusief de ouders uiteraard ) keren vandaag terug van een trip naar Marokko ( foto links), niet verwarren met Borgerokko , aub ( foto rechts ). Benieuwd naar de reacties van mijn dreumessen. Persoonlijk twijfel ik aan het nut van verre reizen en gepaard gaande ongemakken voor jonge kinderen. Wellicht zijn zij nog te klein om er veel over mee te dragen. Zelfs voor ons, volwassenen, is reizen een tijdrovende , vermoeiende en kostelijke manier om de wereld te leren kennen. Theo Kars: " het grootste bezwaar van verre reizen is dat je slechts oppervlakkige en anecdotische kennis opdoet, waar je niet wijzer van wordt."



Voor verre streken te leren kennen bestaat er thans zo'n vloed aan informatie die je thuis op een gerieflijke wijze tot u kan nemen , dat wereld-reizen eigenlijk tijdverspilling zijn.
Een confortabel ontspanningsverlof niet te ver weg is daarom volgens mij te verkiezen boven globetrotterij.
Mama en papa van mijn kleinkinderen , denken daar duidelijk anders over.
Gelukkig maar dat niet iedereen is zoals ik, immers "God moet zijn getal hebben ", toch ?
Update: 30/08/08
Mijn nazaten zijn inmiddels veilig en wel geland ! ( met 9 ( negen ) uur vertraging na een vergeefs vertoeven in de muffe luchthaven van marrakesh )
Heerlijk , heerlijk !









0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home