Sunday, June 15, 2008

Rambo


Belgische piotten beschikken over 4 ( vier ) kogels per man ! ( Het laatste nieuws- Radio 1-)

Probleem ? Bijlange niet, tijdens schietoefeningen roept de strijder " pang-pang " en onze voorraad kogels gaat dan nog wel een tijdje mee.

Ik ga u nu een bekentenis doen in dit verband.
Tijdens mijn dienstplicht bij de " zandstuivers " werden met regelmaat allerhande heldhaftige gevechtstrainingen gehouden . Ondermeer de fameuze " vuurproef ". Hierbij dienden wij in formatie onder prikkeldraad en andere obstakels te sluipen, de vijand tegemoet. Die vijand had toen echter nog kogels in overvloed en vuurde onophoudelijk in onze richting "scheerlings" boven onze helmen . Dus plat op de buik en koelbloedig blijven was de boodschap ! Maar daar bleef het niet bij, er werd ook verwacht dat wij strijdvaardig weerstand boden en vanuit lighouding dapper terugschoten. Zeg maar de macho-proef bij uitstek !

Alhoewel je het mij niet zou aangeven slaagde ook ik in deze heldendaad.
Mijn kogels heb ik evenwel niet afgevuurd, in plaats daarvan heb ik, zoals nu de geplogenheid blijkt, ook vijf keer " pang-pang " geroepen en de kogels in de lader van mijn " Fal -geweer " laten zitten. Opvallen deed dat immers niet, gezien de kogelregen die langs alle kanten knalde.

Slechts diegenen ,die al eens de loop van een geweer meer dan een half uur tot in den treure hebben moeten kuisen en olieën, om dan na inspectie opnieuw te moeten beginnen, zullen begrijpen waarom ik deze pang-pang- vuurmethode verkoos .
Ik was niet gelukkig in mijn regiment, plantrekken leerde ik er wel !


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home