Friday, June 13, 2008

Vlaanderen is


Klik hier en geniet nog eens van Jef Elbers , wie kent hem nog? Niet meer van deze tijd ?

Nochtans zong hij 30 jaar terug al profetische teksten.

Kortstondig populair, werd hij echter spoedig in de ban van de politiek correcte linkse kerk geslagen. Zijn songs werden niet meer gedraaid op de openbare omroep. As simple as that !
Ooit had ik zijn liedjes op cassette. Toevallig vind ik hem nu terug op You Tube.

Luister er nog eens naar ! Bijzonder actueel als je het mij vraagt !
Vlaanderen is, dat vlakke land
dat de dichter ooit bezong
Vlaanderen , mijn vaderland
waar voor mij de tijd begon
Vlaanderen, geen paradijs
ook geen hemel hier op aard
Vlaanderen , onooglijk klein
is voor mij de wereld waard
Vlaanderen is als een sterke rots
die midden in de branding staat
Vlaanderen ons schande, onze trots
Vlaanderen geliefd en ook gehaat
Vlaanderen met al zijn katedralen
monumentale gloriëteit
met zijn vergane idealen
Vlaanderen verscheurd door haat en nijd
Vlaanderen met zijn wiegende weiden
Vlaanderen met zijn aloud houzee
Vlaanderen waar zoveel moeders schreiden
en al hun tranen zijn de zee
Vlaanderen , onooglijk en toch zo immens
Tijl, lamme goedzakken als medemens
Waar kleine mensen groeien tot giganten
door noest te wroeten met hun beide handen
Vlaanderen, gebonden nu wordt eens bevrijd
Vlaanderen, een haven in zeeën van tijd
zelfs als de belgen zijn ondergang schreeuwen
Vlaanderen is sterker dan duizende eeuwen
Vlaanderen is niet dood en Vlaanderen zal leven
Vlaanderen doet België barsten en beven
Weg met die bastaard, de Belgische staat
Vlaanderen is alles wat er bestaat
Vlaanderen is alles wat er bestaat
Vlaanderen, eer Vlaanderen vergaat
Vlaanderen , mijn volk, mijn vlakke land
Vlaanderen is mijn vaderland

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home