Sunday, April 13, 2008

sinus


Als alles op wieltjes loopt, is het tijd om u ongerust beginnen te maken, want de omslag is dan nakend. Zo was het al tijdens mijn beroepsloopbaan, maar toen dacht ik dat het eigen was aan het grillige karakter van het zakendoen en ondernemen. Had je eens alles grotendeels onder controle , dan duurde het wel geen dag of een nieuw knelpunt daagde op . Nu ja, dat hoorde erbij en vormde zelfs enigzins de challenge ervan , zodat ik er best kon mee leven.


Wat ik toen niet wist ( of toch niet bewust ) was dat het dagelijks leven zelf op dezelfde manier zich als een sinusoïde gedraagt. Zonneschijn wordt altijd gevolgd door regen ! Mee -en tegenvallers wisselen onophoudelijk af. Voldoening en ontgoocheling, (over)moed en angst, durf en twijfel zijn de ingrediënten van ons bestaan. Iedereen weet dit wel, en het zal altijd wel zo blijven, maar niet iedereen ( gelukkig maar) is er zich van bewust.

Ik schrijf deze trivialiteiten in een voor mij minder vrolijke fase van de golvende levenslijn. Nochtans gisteren zat de golf nog op haar hoogtepunt ( mijn oudste boy vierde zijn eerste communie ). Vroeger noemden wij dat het feest waarbij het kind het punt van discretie en onderscheid bereikte, termen die ook niemand echt verstond en naar waarde schatte , maar die eigenlijk willen aanwijzen dat bovenvermelde wetmatigheden zich stilaan aandienen.

Gewoon wachten op de volgende opgaande cyclus zeker ?
PS: Niets nieuws onder de zon ? Toch wel, de missaal is nu minder populair dan de Wii.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home