Thursday, March 20, 2008

Elf uur


Ik ben literair niet onderlegd, dus ik onthoud mij van inhoudelijk commentaar op de dood van Hugo Claus ( gisteren ). Hij heeft zijn life clock zelf stilgezet ( euthanasie wegens Alzheimer ) omstreeks 11.oo h. Blijkbaar verliezen we een "monument". Zal wel. Voor mij blijft hij een aristocratische loft - linkie die met hautain dédain als geen ander mediageil was ( remember Sylvia Cristel - periode...) en toch de schijn van tolerante en breeddenkende wereldverbeteraar kon hooghouden.

Iedereen kent hem, iedereen kent" het verdriet van België" en "Suiker", maar ik ken niemand die een boek van hem heeft uitgelezen. Veel van de overoplagen van zijn werk schijnen trouwens bij De Slegte beland te zijn .

Dit gezegd zijnde, krijgen we nu wellicht nog meer Tommeke Lanoy, Christien Hemmerechts en andere Brusselmansen opgediend . Fraaie oogst !
Bekakt links is een idool kwijt ! ( Elders in een kommentaar gelezen, maar goed getypeerd! )

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home