Friday, February 22, 2008

helm


Sinds eergisteren heeft mijn jongste boy een hechtpleister op zijn neus. Nog wel tijdens een fietstochtje met zijn opa veroorzaakt. Stomweg tegen een geparkeerde camionette gebotst. Ik voel mij nu enigzins schuldig dat ik niet oplettender ben geweest en niet achter hem aan ben blijven fietsen.

Bovendien vond ik de dracht van de fameuze schaalvormige veelkleurige fietshelmen die je nu overal ziet een beetje " overacting " en enigszins ridicuul. Nu denk ik er anders over en ben ik blij dat mijn boy er eentje droeg. Dank zij dit attribuut is de schade beperkt tot veelkleurige zwellingen en enkele snijwonden die hopelijk niet te veel littekens achterlaten.

Ik durf er amper aan denken wat het effect van de botsing bloothoofds had kunnen zijn !

Neen, vader weet het niet altijd best . De fietshelm is allerminst belachelijk ! In de jaren 50 was hij natuurlijk niet zo nodig, maar ondertussen is er wel wat veranderd, ouwe !!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home