Thursday, October 30, 2008

plant


Veel mensen leiden een haast " vegetatief " bestaan. Ze leven als"t ware niet zelf, maar in hoofdzaak houden zij zich bezig met het gadeslaan van andere levens. Dat observeren is immers met de komst van internet nog makkelijker geworden dan het al was in het televisietijdperk en dan toen er voordien enkel radio, boeken , kranten en tijdschriften waren.

Zelf ondernemen ze eigenlijk zo goed als niets, ze kijken alleen maar : naar sport-, actualiteit-, politiek-, actie-, avontuur-, spel en seksbeelden. Eigenlijk leiden zij een " afgeleid " leven, zonder nog veel eigen inbreng.

Met het lezen van bovenstaande gedachte ( bij Theo Kars ) , realiseer ik mij dat ik zelf ook naar deze categorie " minder actieven" dreig af te glijden, sinds ik niet meer werk. Wat dit betreft is de abrupte overgang van het actieve ondernemen naar de " senioren-status, voor mij eigenlijk niet vlekkeloos verlopen. In plaats van zelf te sturen, sta ik er nu bij en kijk ernaar. Op zich zelf niet zo erg, maar het geeft wel een gevoel van onbehagen over gemiste kansen en over het verlies van grip op de gebeurtenissen rondom u.

Zal bij de leeftijd horen en tevens in de genen zitten, zeker?
Stom, maar het is niet anders!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home