Wednesday, April 11, 2007

All Goritis


Mijn grasmaaier ( type zitmaaier op benzinemotor) is 10 jaar oud maar doet nog prima dienst.
Niettemin wordt het tijd om stilaan vervanging te overwegen . Een flinke uitgave, maar verder geen probleem zou je zeggen ?
Zo dacht ik er ook over tot voor kort, ondertussen hebben de milieu-jongens echter een schokkende ontdekking gedaan!
Blijkt dat zo'n grasmaaier een " megavervuiler " is.
Ga maar na : de uitstoot van deze vervuiler bevat stikstofoxiden, koolwaterstoffen, roetdeeltjes, KOOLDIOXIDE ( hier heb je hem !) en benzeen.
Zeer schadelijk dus niet alleen voor het milieu, maar ook voor de gebruiker van de grasmaaier !!
Uit een studie ( er wordt wat afgestudeerd op deze aardkloot ) van Husqvarna is aangetoond dat de uitstoot van een uur grasmaaien even schadelijk is als de uitstoot van een rit naar Parijs met een middenklasse auto!
Snapt u nu mijn probleem ?
Gazon vervangen door distelweiden? of terug een manuele rotormaaier?...of toch maar verder doen? ...dan wel gebukt onder het schuldgevoel voor het onrecht dat ik de volgende generaties aandoe door het milieu verder te belasten...?
Misschien verhuizen naar een volgens de nieuwe EPR ( energie-prestatie-regelement ) gebouwd appartementje? ( bij voorkeur midden de multiculture centra van *A* dan maar ? ) Kwestie van het enigzins betaalbaar te houden, en deel uit te maken van de diversiteitsvisie van Patrick.
Een loft op het eilandje ( waar Patrick resideert ) zit er met mijn pensioen niet meteen in.
Het leven kan bikkelhard zijn !

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home